Heksenblog

Dagboek van een heks. Maar alleen als ik iets te vertellen heb :o)

30.3.06

Me, myself and I

Hallo,

Ik heet Wynndig. Tenminste, dat is mijn heksennaam, mijn echte naam is Lies, maar ik gebruik mijn heksennaam zo weinig dat ik het wel eens leuk vond om hem hier wél te gebruiken...

Ik wil hier een verslag bijhouden van mijn leven als heks. Niet dat ik dag in dag uit bezig ben met hekserij, ik leef gewoon mijn leven zoals iedereen, maar hekserij beïnvloedt wel de manier waarop ik in het leven sta: het beïnvloedt mijn denkwijzen, mijn beslissingen, mijn relaties,...

Ik ben bijna 29 nu, ik ben zelfstandig vertaler en woon in Gent (een prachtige stad) met mijn vriend - die overigens de liefste jongen ter wereld is :-)

Als heks probeer ik me te allen tijde te houden aan het "doe wat je wilt, maar schaad niemand"-principe. Niet gemakkelijk! Ik ben geen heilig boontje dus het komt wel eens voor dat ik iemand kwets per ongeluk. En ik schaad ook regelmatig mezelf door onvoldoende te luisteren naar mijn lichaam en mijn intuïtie. Maar goed, we zijn hier om te leren, he...

Ik zit in groep van heksen die ongeveer een keer per maand samenkomt. Het is geen coven, geen vaste, gesloten groep van mensen, meer een open leergroep waarin iedereen van elkaar leert. We vieren ook de helft van de jaarfeesten samen. Het is fijn om dingen samen te doen, om onze energieën met elkaar te verbinden.

Ook thuis ben ik regelmatig met spiritualiteit bezig. Ik lees heel veel boeken, en wissel daarbij gewone fictie af met boeken over spiritualiteit. Af en toe mediteer ik wel eens, of maak ik een sjamanistische trance-reis. Soms doe ik een ritueel, maar niet te pas en te onpas, eigenlijk alleen als het echt belangrijk is.

Zo, dat is voorlopig voldoende denk ik. Dit ben ik. Ik schrijf voor mezelf, maar ook voor mijn (eventuele) bezoekers. Welkom.

Merry meet, merry part, and merry meet again.

Wynndig

1 Comments:

Blogger Nathalie said...

Hoi Wynndig :)
Je hebt me geïnspireerd om zelf ook een logboek bij te houden om zo wat meer bezig te zijn met hekserij. Ik ben vandaag pas begonnen, maar toch wil ik je de link graag geven:

s p i r i b l o g b o e k

groetjes,
Nathalie

16:14  

Post a Comment

<< Home