Heksenblog

Dagboek van een heks. Maar alleen als ik iets te vertellen heb :o)

7.4.06

Een ongewoon gesprek met God

De titel kende ik al jaren. En de laatste maanden leek het alsof ik er echt wel naartoe geduwd werd, naar dat boek. J. had het gelezen en vertelde dat ze er veel aan had gehad. Nog andere mensen zeiden dat ik het moest lezen. En dan kwam ik nog geheel toevallig een recensie van het boek tegen op het internet ook. Dus heb ik het maar gekocht, he...

Ik zit nog niet zo ver, heb nog maar een paar hoofstukken gelezen, maar tot nu toe moet ik zeggen dat het me wel aanstaat. Het heeft me ferm in zijn greep. Zo sterk zelfs dat het achterliggende idee, dat van bij het begin van het boek wordt verkondigd, mijn leven al aan het veranderen is. Soms steekt het me wel wat tegen. Het is wat op z'n Amerikaans soms: veel herhalingen opdat de lezer het toch echt echt ECHT wel begrepen zou hebben... Maar goed, los van dat minpuntje ben ik dus helemaal mee...

Ik leefde al grotendeels zo: weten van jezelf dat je de kracht heb om te scheppen, dat je een deel van god bent. Weten dat het goed komt, en als je iets echt wil, er niet om vragen, maar er alvast voor bedanken op voorhand omdat je WEET dat het toch zal komen. Negatieve gedachten zoveel mogelijk uitbannen, zo positief mogelijk in het leven staan... Ok, er zijn nog heel veel dingen die ik niet doe en (nog) niet kan, maar je hoeft ook nog niet alles tegelijk te kunnen/weten/voelen he... Op de achterflap staat dat wie het boek leest, zijn leven zal veranderen... En dat klopt. Het kan je niet koud laten. Echt niet...

Een aanrader, absoluut.

1 Comments:

Blogger watchthegod.blogspot.nl said...

beste Heks,
misschien vind je een Nederlands gesprek ook wel leuk zie
mijn blogspot watchthegod.blogspot.com of mijn Tweet op Twitter @watchthegod
Andreas Oosterveen watchthegod@gmail.com

13:21  

Post a Comment

<< Home