Heksenblog

Dagboek van een heks. Maar alleen als ik iets te vertellen heb :o)

16.5.06

Elf Fantasy Fair

Mo! Nu merk ik pas dat ik nooit iets geschreven heb over Elf Fantasy Fair... En dat hoort toch duidelijk in mijn heksenlijstje thuis, hoor!

Op zondag 23 april vertrokken B., J. en ik al heel vroeg 's ochtends, want we hadden enkele uren rijden voor de boeg. Enkele uren later pikten we L. op in Maarssen en een kwartiertje later waren we er: Kasteel ter Haar, het lieflijke decor van de Elf Fantasy Fair. De sfeer op dat evenement is eigenlijk heel erg leuk: heel veel mensen lopen verkleed rond en alles gaat er gemoedelijk en een tikje middeleeuws aan toe.

We kuierden wat rond, bekeken de kraampjes, snoven de sfeer op, proefden hier en daar wat mede of ander lekkers, aten een heerlijk bordje kip met groenten en aardappeltjes... echt gezellig. Ik had L. ook alweer in geen maanden meer gezien, dus het was wel fijn om haar nog eens terug te zien.

We wilden graag de voordracht van professor Rotherham horen, want vorig jaar was die echt subliem: informatief en grappig. Dit jaar ging het over Nostradamus. Het was iets minder grappig, maar nog steeds heel aangenaam verteld, dus dat was wel fijn.

Een uurtje later waren we al vroeg ter plaatse voor de klankschalensessie van Jan Van Der Stappen. Ik vond het heel aangenaam, ik was helemaal weg op sommige momenten. Echt aangename muziek! Alleen het geluid van de schelp op het einde was zo luid en zo vlak bij mijn oor, dat ik me bijna dood schrok...

Daarna hadden we zin in een suikerspin, en die hebben we opgegeten in de tent waar de paganistische raad bezig was. Vorig jaar hebben L. en ik nog zeer actief meegedaan, maar dit jaar had ik niet echt veel zin, en bovendien ging het niet echt vooruit... Ik vond het altijd maar logisch wat ze zeiden (het duh-gevoel), maar het panel bleef maar naast elkaar praten en steeds maar hetzelfde in andere bewoordingen zeggen.

Van het elfengevecht hebben we niet veel gezien, we stonden te ver naar achteren en zagen alleen af en toe eens een streepje groen ofzo. Niet echt aangenaam. We zijn dan maar naar de auto gewandeld, nadat we eerst nog een nieuwe lading mede hadden ingeslagen.

Het was fijn, zeker, maar misschien toch niet meteen om volgend jaar ook naartoe te gaan. Om de zoveel jaar een keertje, misschien... Het gezelschap was wel erg leuk, dus ik vond het wel heel gezellig... Och, we zien wel...

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hihi, klinkt wel heel berucht: L. ... net als in men in Black :D.

De volgende keer ook gewoon mee gaan, dan heb je genoeg tijd, want je hebt waarschijnlijk wel een overnachtigsplaatsje (tegen die tijd moet ik toch wel ergens een kamer hebben... :s)

Dikke knuf

16:09  

Post a Comment

<< Home