Heksenblog

Dagboek van een heks. Maar alleen als ik iets te vertellen heb :o)

14.5.07

Beltane

Maandagavond 30 april kwamen we met de groep samen in Poederlee, aan de Heggekapel, om Beltane te vieren. Het was heerlijk weer, al wekenlang, en het leek wel zomer in plaats van lente. We begonnen met een wandeling door het bos en langs de velden om te genieten van de natuur die weer helemaal wakker is. Het was de bedoeling intussen ook na te denken over wat we willen verwezenlijken, en daar een symbool uit de natuur voor mee te nemen. Ik wil me in de komende maanden vooral op mijn werk concentreren, want ik ga vanaf september als freelance vertaler aan het werk, en ik moet dus de komende maanden vooral contacten leggen met vertaalbureaus en hen ervan overtuigen dat ik een goede vertaler ben. Daarom koos ik als symbool de pluizebol van de paardebloem, omdat die erg gemakkelijk zijn zaadjes verspreidt met de wind, net zoals ik mijn mails wil verspreiden naar vertaalbureaus. Hij was mooi vol en rond toen ik hem plukte, en een paar minuten later, na een sterke windstoot, was hij helemaal leeg, maar dat gaf niet, dat is tenslotte de bedoeling van zo'n pluizebol...
We kwamen terug aan het startpunt en maakten een cirkel. De cirkel werd getrokken, en de vier elementen en de god en de godin werden uitgenodigd om mee te vieren. R. en S., die het ritueel hadden voorbereid, vertelden ons wat meer over de geschiedenis van de Heggekapel en de omgeving. We begroeven onze intenties in de vorm van onze natuursymbolen, en stampten die later in het ritueel goed de grond in terwijl we over het vuur sprongen. Er werden een meikoning en meikoningin gekozen, die een verleidingsdans dansten met elkaar. Beltane is immers het feest van seks en sensualiteit. Dan bonden we linten aan het koningspaar en gebruikten we hen als meiboom. Hilarisch natuurlijk, want er waren maar twee mannen, die dus over en onder alle vrouwen moesten dansen zodat die best veel werk hadden, en na een tijd raakten de meikoning en -koningin natuurlijk helemaal verstrikt in die linten, die helemaal rond hun armen en hoofd gewikkeld waren. We staken een vuur aan in de ketel en sprongen er verschillende keren over. Dan dansten we nog een spiraaldans, die lekker wild en energiek was deze keer. Heerlijk! We zaten allemaal boordevol energie en waren tegelijk uitgeput van het tegelijk zingen en springen.
De hele tijd zat er een jong tienerkoppeltje te kijken naar wat we deden. Ik weet niet wat ze dachten, maar we hebben er ons alleszins geen bal van aangetrokken. Het was gewoon heerlijk om samen te zijn, de seksuele energie door ons lijf te laten vloeien en te dansen en te springen. Dat was echt een Beltane zoals hij behoort te zijn: wild en uitgelaten. Lachen, zingen, springen, dansen, plezier maken, genieten!

1 Comments:

Blogger Nathalie said...

Klinkt heel indrukwekkend Lies, ik vind ook je keuze voor het symbool erg gepast. Ik hoop dat je later als je terugkijkt op je blog je de stappen van voltooing kunt zien.

16:22  

Post a Comment

<< Home